This commit is contained in:
parent
ad19359a01
commit
ac0dd3f28b
|
@ -7,8 +7,8 @@ summary: |
|
||||||
|
|
||||||
Wo befand sich das Teleshop-Studio der rc3? Wie sieht ein Schiff der DDR-Hochsee-Fischfangflotte von innen aus? Welche Technik hält das Schiff bis heute als gemeinnütziges, partizipatives "Kultur.Raumschiff" über Wasser und auf der Sichtfläche Hamburgs? Kommt vorbei für eine Tour auf dem Motorschiff Stubnitz und sehet, höret und staunet!
|
Wo befand sich das Teleshop-Studio der rc3? Wie sieht ein Schiff der DDR-Hochsee-Fischfangflotte von innen aus? Welche Technik hält das Schiff bis heute als gemeinnütziges, partizipatives "Kultur.Raumschiff" über Wasser und auf der Sichtfläche Hamburgs? Kommt vorbei für eine Tour auf dem Motorschiff Stubnitz und sehet, höret und staunet!
|
||||||
|
|
||||||
![Die MS Stubnitz Kultur.Raumschiff an ihrem Liegeplatz in der Hafencity](stubnitz_hauke_dressler_liegeplatz_stubnitz_elbbrücken_web.jpg)
|
![Die MS Stubnitz Kultur.Raumschiff an ihrem Liegeplatz in der Hafencity](stubnitz1.jpg)
|
||||||
![Die Brücke der MS Stubnitz Kultur.Raumschiff](stubnitz_bruecke_workshop_hs_Karlsruhe.jpg)
|
![Die Brücke der MS Stubnitz Kultur.Raumschiff](stubnitz2.jpg)
|
||||||
|
|
||||||
Das Motorschiff Stubnitz wurde 1964 als Kühl- und Transportschiff in Stralsund gebaut. Nach der Wiedervereinigung von Ost- und Westdeutschland wurde es 1992 zum mobilen, gemeinnützigen und internationalen Kunst- und Kulturschiff umgebaut. Seitdem war es in über 20 Hafenstädten Europa's als schwimmender Kulturort aktiv. Seit 2003 steht es unter Denkmalschutz. Heute ist es eines der ältesten technisch authentischen, maritimen Fahrzeuge dieser Größe, das noch hochseetauglich ist. An Bord finden regelmäßig Konzerte, Parties, Lesungen, Performances und Corporate Events statt. Bei diesem Rundgang führen euch Crewmitglieder durch die sonst verschlossenen Teile des 80 Meter langen Schiffes. Ihr könnt mehrere Räume besichtigen, z. B. den Maschinenraum, Funkraum, "Serverraum", diverse Kammern (nahezu in ihrem Originalzustand), die Laderäume, die Brücke sowie die Veranstaltungsräume und das ehemalige Teleshop-Studio.
|
Das Motorschiff Stubnitz wurde 1964 als Kühl- und Transportschiff in Stralsund gebaut. Nach der Wiedervereinigung von Ost- und Westdeutschland wurde es 1992 zum mobilen, gemeinnützigen und internationalen Kunst- und Kulturschiff umgebaut. Seitdem war es in über 20 Hafenstädten Europa's als schwimmender Kulturort aktiv. Seit 2003 steht es unter Denkmalschutz. Heute ist es eines der ältesten technisch authentischen, maritimen Fahrzeuge dieser Größe, das noch hochseetauglich ist. An Bord finden regelmäßig Konzerte, Parties, Lesungen, Performances und Corporate Events statt. Bei diesem Rundgang führen euch Crewmitglieder durch die sonst verschlossenen Teile des 80 Meter langen Schiffes. Ihr könnt mehrere Räume besichtigen, z. B. den Maschinenraum, Funkraum, "Serverraum", diverse Kammern (nahezu in ihrem Originalzustand), die Laderäume, die Brücke sowie die Veranstaltungsräume und das ehemalige Teleshop-Studio.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
Before Width: | Height: | Size: 196 KiB After Width: | Height: | Size: 196 KiB |
Before Width: | Height: | Size: 234 KiB After Width: | Height: | Size: 234 KiB |
|
@ -7,8 +7,8 @@ summary: |
|
||||||
|
|
||||||
Where was the rc3 teleshop studio located? How does a ship of the GDR deep-sea fishing fleet look like from the inside? Which technology keeps the ship afloat and visible in Hamburg as a non-profit, participatory "Culture.Spaceship" to this day? Come along for a tour on the motor ship Stubnitz - would you believe it!
|
Where was the rc3 teleshop studio located? How does a ship of the GDR deep-sea fishing fleet look like from the inside? Which technology keeps the ship afloat and visible in Hamburg as a non-profit, participatory "Culture.Spaceship" to this day? Come along for a tour on the motor ship Stubnitz - would you believe it!
|
||||||
|
|
||||||
![The MS Stubnitz Culture.Spaceship at their moorings in the Hafencity (German for "harbour city")](stubnitz_hauke_dressler_liegeplatz_stubnitz_elbbrücken_web.jpg)
|
![The MS Stubnitz Culture.Spaceship at their moorings in the Hafencity (German for "harbour city")](stubnitz1.jpg)
|
||||||
![The bridge of the MS Stubnitz Culture.Spaceship](stubnitz_bruecke_workshop_hs_Karlsruhe.jpg)
|
![The bridge of the MS Stubnitz Culture.Spaceship](stubnitz2.jpg)
|
||||||
|
|
||||||
The motor ship Stubnitz was built as a refrigerator and transport ship in Stralsund, Germany, in 1964. After the reunification of East and West Germany, the MS Stubnitz was transformed into a mobile, participatory and international art and culture ship in 1992. Since then, it has been active as a floating cultural venue in over 20 European ports. Since 2003, it has been under preservation order. Today, it is one of the oldest technically authentic maritime vessels of that size that is still seaworthy. Concerts, parties, readings, performances and corporate events regularly take place on board. On this tour, crew members will guide you through the otherwise locked parts of the 80 metres (262.47 ft) long ship. You can visit several rooms, for instance the engine room, radio room, "server room", various chambers (in almost their original condition), the cargo holds, the bridge as well as the event rooms and the former teleshop studio.
|
The motor ship Stubnitz was built as a refrigerator and transport ship in Stralsund, Germany, in 1964. After the reunification of East and West Germany, the MS Stubnitz was transformed into a mobile, participatory and international art and culture ship in 1992. Since then, it has been active as a floating cultural venue in over 20 European ports. Since 2003, it has been under preservation order. Today, it is one of the oldest technically authentic maritime vessels of that size that is still seaworthy. Concerts, parties, readings, performances and corporate events regularly take place on board. On this tour, crew members will guide you through the otherwise locked parts of the 80 metres (262.47 ft) long ship. You can visit several rooms, for instance the engine room, radio room, "server room", various chambers (in almost their original condition), the cargo holds, the bridge as well as the event rooms and the former teleshop studio.
|
||||||
|
|
||||||
|
|
Loading…
Reference in a new issue